Actieweken: Restaurants in de tang van acties

Bron: Misset Horeca

 

Veel Nederlandse restaurants zouden het liefst stoppen met deelname aan actieweken. Maar dan wel collectief. Dat blijkt uit een onderzoek van Misset Horeca onder ruim 300 restaurants in het top- en middensegment.

De sterk toegenomen concurrentie onder restaurants dwingt hen om mee te doen aan de restaurant actie met korting. Ook al vindt driekwart de commissie van de organisator te hoog en het actiepubliek vervelend. ‘We zitten in de tang. Als je niet meedoet, lopen ze je deur voorbij.’ De actieweek is een paardenmiddel in de strijd om de niet langer loyale gast.

Het is hoogseizoen voor de actieweken. Iens trapte op 15 februari af met het Iens Festival: zes weken lang 50 procent korting op de gehele rekening! Zo’n 400 restaurants deden mee. Van 5 tot en met 21 maart was het de beurt aan de elfde editie van de Restaurantweek. 600 van de betere restaurants boden hun gasten een driegangenmenu aan voor €27,50.

lekker #social met HorecaUITmuntend


Something is wrong.
Instagram token error.
1

Zij maken het UITmuntend


HorecaUITmuntend, UIT IN 023 & De Lekkerste Nacht

zijn weer van die overheerlijke concepten van H&L Producties


UIT IN 023

UITTIPS & ADVERTEREN

Kiek Berger
kiek.berger@horecauitmuntend.nl

H&L Producties

Wateringweg 6
2031 EJ  Haarlem
023 5 42 43 32
https://henl.nl
info@henl.nl


Haarlem Culinair

Bubbles & Bites

De Lekkerste Nacht